25 Jan 2017, 22:17
Zanedbáme-li provozní podmínky (hustota provozu, druh pneumatik, opotřebení motoru), veliký vliv má kvalita paliva a zejména čistota a funkčnost palivové soustavy, čerpadlem počínaje a vstřikovači konče.
Měl jsem jednu dobu problém s rostoucí spotřebou bez zjevné příčiny a s kolísáním výkonu ve vyšších otáčkách. U motoru 1.8T 20v AUQ i AGU je to velmi častý problém s mnoha možnými technickými příčinami, takže mě to nepřekvapilo. Už mne napadaly katastrofické scénáře s poškozeným turbem nebo prasklými výfukovými svody, ale nakonec se ukázalo, že problém je zcela banální - ucpané palivové vedení. Zanedbal jsem totiž výměnu palivového filtru. Jezdil jsem s ním několik sezon, až se filtr rozpadnul, jeho kusy přicpaly palivové vedení a poškodily regulátor tlaku paliva. Diagnostika paradoxně nic neukázala. Vyměnilo se palivové vedení, filtr i regulátor a auto jezdí zase jako dřív. Spotřeba šla o litr dolů, auto konečně táhne ve všech otáčkách a já už vím, že příště nemám na předepsané intervaly výměny filtrů kašlat.
Ne nadarmo se říká - čistota, půl zdraví...
Škoda Octavia RS 1.8T 20v Stage 1 160kW 325Nm